Followers

Thursday, May 26, 2011

.::15 JALAN RAYA TERCANTIK DI DUNIA::.

Subhanallah,

pasti terpegun la tengok jalan2 ni,

ada yang tersangat cantik

ada pulak yang bahaya yang amat,

kat Malaysia mana ada sgt jln2 yg cantik mcm dlm ni,

erm..moga enjoy!!!



1) The Overseas Florida Highway - Florida Keys



2) Transfagarasan – Romania


3) Stelvio Pass – Italy


4) Lysebotn Road – Norway



5) The Jebel Hafeet Mountain Road – UAE


6) Col de Turini – France


7) Los Caracoles Pas – Andes


8) San Bernardino Pass – Switzerland



9) Guoliang Tunnel Road – China


10) Trollstigen – Norway



11) North Yungas "Road of Death" – Bolivia


12) Oberalp Pass – Switzerland


13) Atlantic Road – Norway


14) Iroha-Zaka – Japan



15) Red Rock Scenic Road - US


Best kalau dapat snap pictures kt sini,

cantik dan unik kan??

dan

Kalau nak lalu jln ni memang kena isi minyak penuh la,

siap kena spare dlm botol,

buat mati tgh2 jalan kt bukit tu,

apalagi terundur blkg la klu lmbt tarik handbrake,^_*


Ya Allah,

besarnya kuasaMu,

memberi akal kepada manusia mencipta semua ini.

Tak terjangkau akal kami menerima hasil ciptaanMu

yang begitu indah dan unik.


3 comments:

Qais said...

SubhanAllah..Kuasa Allah beri akl pd mnusia utk mncipta kelainan d muka bumi ini.. smaada yg baik atau yg bruk..brgantung pd iman org trsebut

aMrinA_rAsyAda said...

ya, jgn pula kita pertikaikan,yang kita sendiri tak tahu jawapannya, dan tak terjangkau pula dek akal untuk manusia sndiri utk menciptanya..contoh, macam mana Allah cipta matahari, bulan? yang tergantung di atas tanpa apa yang boleh menyokongnya, kenapa tak boleh pertikai? sebab ciptaan itu, ciptaan semulajadi.

nur adam said...

assalamualaikum..nice info sis,baru tahu masih ada keindahan yg belum dilihat...salam uhukwah dari akk..:)